08-11-2017

Ryż Basmati - najlepszy gatunek ryżu

Jeśli myślisz, że ryż to tylko ryż, to poniżej przedstawimy Ci tylko kilka powodów, dla których Basmati jest najlepszy i dlaczego warto wybrać właśnie ten gatunek ryżu pochodzący z Indii.

  1. Tak jak inne gatunki ryżu nie zawiera glutenu

  2. Porcja około 3/4 szklanki ryżu basmati zawiera tylko 150 kalorii. Większość kalorii pochodzi z węglowodanów, część z tłuszczu i białka

  3. Jest niskotłuszczowy o niskiej zawartości cholesterolu

  4. Ma niski indeks glikemiczny

  5. Szklanka ryżu basmati ma o 20 % więcej błonnika w porównaniu z innymi gatunkami ryżu

  6. Białka z ryżu basmati zawierają osiem niezbędnych aminokwasów. Szklanka ryżu basmati pokrywa 10% dziennego rekomendowanego spożycia na białko.

  7. Ryż basmati zawiera mnóstwo witamin i minerałów:

  • tiaminę i niacynę, dwie witaminy B, które są bardzo cenne dla metabolizmu. Szklanka ryżu basmati dostarcza 15% dziennego zapotrzebowania dla niacyny, niezbędnej do prawidłowego krążenia krwi i trawienia.

  • Porcja zawiera również 6% dziennej wartości żelaza.

  • witaminę B6, która wspomaga funkcje metaboliczne organizmu i może zapobiegać chorobom sercowo-naczyniowym.

  • witaminę B1, która zapewnia prawidłowe działanie erytrocytów i pomaga w normalnym funkcjonowaniu układu nerwowego.

  • dodatkowo zawiera: ryboflawinę, kwas pantotenowy, kwas foliowy i biotynę, które uzupełniają zapotrzebowanie na witaminę B. Inne witaminy, w tym przeciwutleniacze takie jak witamina E, witamina K niezbędna do krzepnięcia krwi i żelazo do utrzymania krwinek czerwonych.

  • Ryż basmati jest bogaty w magnezu, którego niedobór może przyczyniać się do skurczu mięśni i wysokiego ciśnienia krwi. Filiżanka gotowanego basmati zawiera 21% dziennego rekomendowanego spożycia magnezu.

  • Dodatkowo szklanka ryżu basmati zawiera: 19,50 mg wapnia, 83,85 mg potasu, 0,20 mg miedź i 1,13 mg cynku.

W naszych gotowych posiłkach używamy tylko ryżu basmati najwyższej jakości.